Kirjeldus
CBR1000RR-R Fireblade ja CBR1000RR-R Fireblade SP
28 aasta vältel on kaubamärk Honda Fireblade olnud suurepärase juhitavuse, tasakaalu ja hea teelpüsivuse sünonüüm. Aastal 2020 alustab Honda Fireblade’i ajaloos uut peatükki uue mudeliga, mille nimi on Born to Race.
Tugevalt inspireerituna mudelist RC213V MotoGP ja selle tänavalegaalsest versioonist RC213V-S, on uue, 2020. aasta mudeli CBR1000RR-R Fireblade jõuallikas Honda seni kõige võimsam neljasilindriline reasmootor. Ehkki nii silindri läbimõõt kui ka kolvikäik on samad nagu mudelil RC213V-S, arendab 2020 CBR1000RR-R Fireblade 14 500 p/min juures maksimaalvõimsust 160 kW ning pööretel 12 500 p/min väändemomenti 112 Nm, kaaludes seejuures vaid 201 kg.
Mudelil CBR1000RR-R on ka SP-variant. See on komplekteeritud teise põlvkonna poolaktiivse vedrustusega, mis koosneb Öhlins Electronic Controli 43 mm NPX-kahvlist ja Öhlins TTX36 Smart-EC-tagaamordist, uuest neljakolvilisest Brembo Stylema radiaalkinnitusega esipidurisadulast ning samasugusest Brembo tagapidurisadulast, mida kasutatakse mudelil RC213V-S.
Mõlema variandi puhul toimib üliaerodünaamiline komplekt – millele on andnud tuule tiibadesse HRC mitmeid auhindu võitnud RC213V – paarisrakendis uue Boschi kuueteljelise IMU-inertsituvastusplokiga. See asendab varasemat viieteljelist plokki ning teeb erakordselt täpseid risti-, piki- ja pöördliikumisarvutusi, et senisest veelgi detailsemalt hõlbustada mootorratta juhitavust ja käsitsetavust igas olukorras.
Kooskõlas Honda raskuskeskmefilosoofiaga on nii CBR1000RR-R Fireblade’il kui ka CBR1000RR-R Fireblade SP-l ülikerge Akrapovici summuti. Mõlemad on saadaval kahes värvitoonis: HRC-teemaline Grand Prix Red ja Matte Pearl Black.