07.08 salong suletud!

Tähelepanu armsad kliendid!

 

Oleme 07.08, laupäeval, suletud.

Kohtumiseni taas esmaspäeval.

Honda Center Eesti meeskond

CRF250R 2022 mudeli info!

Tere motosõbrad.

Täna avaldati uue Honda CRF250R 2022 mudeli tehnilised andmed ja pildid. Ratas on muljet avaldav. Rohkem jõudu, vähem kaalu ning veel parem juhitavus. Seda on raske uskuda, sest ka praegune CRF250R on mega hea.

22YM HONDA CRF250R

2022 HONDA CRF250R

2022 HONDA CRF250R

2022 HONDA CRF250R

Toodet tutvustav video:     All-New 2022 CRF250R: Inside Look – YouTube

Esimesed ratta jõuavad plaani järgi septembri lõpuks.

Täis info:

Mudeli uuendused: uus CRF250R on tugevam kui kunagi varem – sel on 2022. aasta CRF450R-i MXGP meistrivõistlustel võitnud raam ning põhjaliku uuenduskuuri läbinud silindripea, mis suurendab märkimisväärselt väändemomenti madalatel pööretel. Tõhusust parandavad uued radiaatorid, sidur on üheksa kettaga ja tugevdatud käigukastis on muudetud ülekandearvud.

 

Sisukord

  1. Sissejuhatus
  2. Mudeli ülevaade
  3. Põhiomadused
  4. Tehnilised andmed

 

 

  1. Sissejuhatus

 

MX2 klass on pidev mees-mehe vastu võitlus. Ja Honda CRF250R on osutunud võitluses vääriliseks relvaks. See on arenenud järk-järgult platvormiks, millel nii MX amatöörharrastaja kui ka profisõitja saavad iga ringi igast meetrist võtta maksimumi.

 

  1. aasta CRF250R läbis põhjaliku uuenduskuuri, pärides 2017. aasta CRF450R-i filosoofia „Absolute Holeshot“ seitsmenda põlvkonna raami, muudetud geomeetria ja Showa vedrustuse. Sel oli ka uhiuus DOHC mootor ja erinevate mootori juhtprogrammide võimalus; tänu sõitjakesksele ergonoomikale säilitas see MX masina staatuse, et harrastussõitja saaks võistelda omavõimete tasemel.

 

Vaid aasta pärast seda täielikku mudeliuuendust on 2019. aasta CRF250R-il suurem väändemoment madalatel pööretel tänu põhjalikult täiustatud sisse- ja väljalaskesüsteemile ning HRC Launch Control, muudetud esipidurisadul ja reguleeritava asendiga juhtraud Renthal Fatbars. 2020. aastal on seda veelgi edasi arendatud seoses 2019. aasta CRF450R-i raami ja kiige ning mootori suurema keskmiste pöörete vahemikuga.

 

  1. aastal tehakse CRF250R-ile märkimisväärsed uuendused, et luua kõigi aegade tugevaim (The Strongest Ever) mootorratas, sh 2021. aasta CRF450R-ilt päritud raami uuendused, mis parandavad nii võimekust kui ka väledust, lisaks suurem väändemoment madalatel pööretel, et uut raami parimal viisil ära kasutada, ning ka parem tugevus ja vastupidavus.

 

 

  1. Mudeli ülevaade

 

Et lihtsamalt kiiresti edasi liikuda, on CRF450R-i viimastest täiustustest saadud õppetunnid keskendunud sõitja väsimuse vähendamisele, mis aitab nii maailmatasemel sõitjatel kui ka iga oskustasemega MX harrastajatel saada pidevalt parimaid ringiaegu.

 

See, mis on 450 puhul hea, on 250 korral veelgi parem. Uus 3 kg kergema CRF250R-i raami ja kiige jäikustasakaal – koos rangema raamigeomeetria ja kõrgema kliirensiga – aitab paremini kurve võtta ning lihtsustab juhtimist. Lisaks on Showa vedrustusel uuendatud klapid, mis parandavad löögisummutust, veojõudu ja juhitavust.

 

Sõitjad on alati armastanud CRF250R-i võimsust ülemises pöörete vahemikus. Jõulise keskmise pöörete vahemikuga kooskõla loomiseks on põhjalikult muudetud nii sisse- kui ka väljalaskesüsteemi tõhusust, mille tulemusena on sõit madalatel pööretel palju parem; kõvasti tööd on tehtud ka selleks, et parandada nukkvõlli ajastamise täpsust suurtel pööretel ja pikaaegset töökindlust. Tänu üheksa kettaga sidurile ja tugevdatud käigukasti optimeeritud ülekandearvudele ei lähe ükski mootori lisasärts raisku.

 

 

  1. Põhiomadused

 

3.1 Raam

 

  • 3 kg kaalusäästu ning HRC panus raami, kiige, jäikustasakaalu ja geomeetria täiustamisse paremaks kurvide võtmiseks ja lihtsamaks kasutamiseks
  • 49 mm Showa esikahvel koos 5 mm lisakäigu ja jäigemate kinnitusklambritega
  • Optimeeritud vedrujäikus ning kokkusurumise/tagasipõrke summutamine ees ja taga
  • Uus kompaktsem iste ja plastosad suurendavad juhi vabadust

 

Kuhu läheb CRF450R, sinna järgneb ka CRF250R. Kuna selle raam jäi 2021. aasta mudelil samaks, on 2022. aasta mudelil pärast HRC põhjalikku arendustööd sama platvorm, mis oli 2021. aastal toodetud CRF450R-il. Ja see on aidanud Tim Gajseril kahel järjestikusel aastal võita MXGP maailmameistrivõistlustel.

 

Lisaks võimsamale mootorile ja 3 kg kaalusäästule tagavad geomeetria muudatused ja vedrustuse täiustused kiiresti sõitmise ring ringi haaval lihtsamaks.

 

Tänu kitsamatele põhitaladele kaalub raam 700 g vähem kui eelmine mudel, samuti säästab ümberkujundatud alusraam 320 g. Ka raami dünaamika on uus: kuigi väändejäikus on sama, on külgjäikust 20% vähendatud, et suurendada kurvide läbimise kiirust, veojõudu ja juhitavust. Kiige pöördekoha ribide asukohta on optimeeritud; alumiiniumist kiigel on uus, raamiga vastavusse viidud jäikustasakaal.

 

Nii ülemine kui ka alumine kinnituskahvel on paindlikumad teravamaks ja kiiremaks kurvide võtmiseks ning konarustele reageerimiseks. Täielikult kohandatav 49 mm Showa USD spiraalvedruga kahvel on variant Showa tehases paigaldatud kahvlist, mida kasutavad MX-i võidusõidumeeskonnad Jaapani meistrivõistlusel. Sujuvama kurvide võtmise jaoks on amortisaatoritorusid uuendatud, kolvi käiku on pikendatud 5 mm võrra 310 mm-ni ning kinnitusklambrite jäikust on suurendatud, et parandada haarduvust ja muuta konaruste läbimine pehmemaks.

 

Showa taga-amordi põhikolvi klappi on suurendatud, et tagada kiirem reaktsioon, sujuvam löögisummutus ja konaruste läbimine. Selle vedru on valmistatud kergest terasest, mis säästab 120 g. Pro-Linki suhe on samuti uus.

 

Iste on nüüd lühem, kergem ja tagant 10 mm madalamal, et sõitja liikumisvabadus oleks suurem. Samuti on seda kergem eemaldada ja paigaldada. Ka hooldus on lihtsam, sest keret kinnitavaid 8 mm polte on mõlemal küljel kuue asemel neli. Uus masin on 70 mm võrra kitsam (vasakult 50 mm, väljalaskepoolselt küljelt 20 mm) ning plastosad on õhemad ja paagi kate on eemaldatud.

 

Esihargi kaldenurk ja järeljooks on nüüd väiksemad, 27,2° / 115 mm (enne 27,4° / 116 mm) ning teljevahe lühem 1477 mm (enne 1486 mm). Kliirensit on tõstetud 6 mm võrra 333 mm-ni ja alumine kinnituskahvel on 5,1 mm kõrgemal 927 mm juures. Tühimass on 104 kg, mis on 3 kg kergem kui eelmisel mudelil.

 

Radiaatorivõre , mille kavandamisel kasutati suurima õhu läbivoolu tagamiseks arvutusliku vedeliku dünaamikat (Computational Flow Dynamics, CFD), on nüüd valmistatud ühest plastitükist, mitte kahest. Ava on madalamal ja radiaatorivõresid on õhuvoolu jaoks optimeeritud. 6,3 l mahutav titaanist kütusepaak on samuti ümber kujundatud.

 

Standardvarustusse kuuluv paindlik kerge juhtraud Renthal Fatbar tagab optimaalse mugavuse. Ülemisel kinnituskahvlil on kaks juhtrauahoidiku kohta juhtraua 26 mm taha ja ette liigutamiseks. Kui keerata hoidikut 180°, saab juhtrauda liigutada veel 10 mm algasendist, tänu millele saate neli ainulaadset sõiduasendit.

 

Esirattal on kahekolvilises pidurisadulas 30 mm ja 27 mm läbimõõduga kolvid ning 260 mm lainelise servaga piduriketasketas. Koos väikese paisumisastmega pidurivoolikuga tagab see jõulise tunnetuse ja püsiva peatumisvõimsuse. Ühekolviline tagasadul on 240 mm läbimõõduga lainelise servaga kettaga.

 

DID alumiiniumveljed koos otsepaigutusega kodaratega on musta viimistlusega; eesmised 80/100-21, PIRELLI MX32 MIDSOFT ja tagumised 100/90-19, PIRELLI MX32 MIDSOFT pehme raja rehvid kuuluvad standardvarustusse

 

  1. aasta CRF250R-i teravamaid jooni täiustab uus efektne üleni punane graafika.

 

3.2 Mootor

 

  • Sisselaskesüsteemi ja silindripea täiustamine ning sirge väljalasketoru ja ühetoruline summuti suurendavad võimsust kuni 10% ja väändemomenti kuni 15%
  • Samuti on parandatud klapiajastuse täpsust suurtel pööretel ja silindripea õlivarustust
  • Üheksa kettaga sidur parandab vastupidavust seoses kergema hoovatunnetusega
  • Muudetud käigukasti ülekandearvud ja uus käiguvahetustrummel sujuvamaks käiguvahetuseks
  • Tõhusam radiaatorijahutus

 

CRF250R-i 249,4 cm3 DOHC mootor on juba pikka aega kujundanud tippklassi, mis on üks parimaid võidusõidurajal, ning 2020. aasta mudel saavutas jõulise tippvõimsuse ja suurema väändemomendi keskmises pöörete vahemikus. Suurem väändemoment ja võimsus madalatel pööretel, säilitades samal ajal kõik 2020. aasta eelised, andsid tõuke 2022. aasta kohandusteks. Ja dünokõverad näitavad selgelt märkimisväärset suurenemist.

 

Kogu pöörlemissageduse vahemikus on võimsus sujuv ja lineaarne, samal ajal kui väändemomendi kasv on tuntav märkimisväärselt madalamatel pööretel. Üldiselt on kogu pöörlemissageduse vahemikus kuni 10% rohkem jõudu ja 15% rohkem väändemomenti, mis võimaldab liigselt käiku vahetamata sõita kurvist kurvini.

 

Lõpptulemus? Juba niigi võimas mootor sai veelgi võimsamaks, võimaldades jõulist sõitu madalamatest pööretest, et uue raami nõtkust tõeliselt ära kasutada. Jõudluse suurenemine on paljude – suurte ja väikeste – paranduste kulminatsioon.

 

Põhirõhk oli saavutada kütuse põlemise stabiilsusel madalatel pööretel ning silindripea hea voolavus. Peamiselt aitavad sellele kaasa muudetud õhu sisselasketrakt ja koonustoru, mida toidab 78% suurema mahuga õhukarp (nüüd 4,1 liitrit), pihusti nurk, mis on nüüd 60° juures (enne 30°), ja sirge väljalasketoru. Õhu sisselaske ja selle jahutuse tõhusust on parandatud. Samuti on õhufiltrile lihtsam juurde pääseda.

 

Mootori ülaosas on tehtud mitmeid üksikasjalikke täiustusi; sisselaskenukkvõlli ketiratas on nüüd press-istuga, mis vähendab kaalu koos täpsustatud ajastusega. Sisselaskeklappide topeltvedrud (mitte üksikud) tagavad korrektse töö ka suure pöörlemissageduse  korral. Nukkvõlli liugelaagri juurde viivat õlikanalit on muudetud ning lisaks on laagri hõõrdumise vähendamiseks suurendatud nukkvõlli hoidiku ja pea jäikust.

 

Klapiajastust on optimeeritud; nookurite telje paigutuse muutmine aitab suurendada jõudlust suurtel pööretel, samal ajal kui kolvi ja kepsu disain suurendavad tõhusust. Silindri läbimõõt ja kolvikäik on endiselt 79 × 50,9 mm ning silindri nihe 4,5 mm hõõrdumise vähendamiseks ja surveaste 13,9 : 1. Klapid on titaanist; sisselaske klapp on 33 mm ja väljalaske klapp 26 mm läbimõõduga.

 

Ühetoruline summuti asendab 2021. aasta masina topeltsummutit. Väljalasketoru võimaldab heitgaasi otsesuunalist väljumist; optimeeritud sisemõõtmed parandavad põlemisstabiilsust ja väljalaskesüsteemi tõhusust. Tänu selle kompaktsusele on ka korpus õhem ja 1,7 kg kergem võrreldes eelmise mudeliga.

 

Võimsama mootori tekitatud lisasoojuse paremaks hajutamiseks on muudetud radiaatori paigaldusnurka ja ribide arvu vedelikuanalüüsi abil, mille tulemusel suurenes pindala 2% ja soojuskiirgus 6%. Uuenduskuuri läbinud võred tekitavad täiendava õhuvoo.

 

Muud 2022. aasta muudatused suurendavad töökindlust. Veepumba hammasratas on paksem, et tulla paremini toime kõrgel temperatuuril oleva õliga. Ja õlivoolu suurendamiseks on muudetud õlisurvet. Viie avaga kolvi õlidüüs tagab optimaalse kolvijahutuse ja süüteajastuse. Õlipumba/ajami hammasratas on mootori vasakul küljel, õlifilter ja õlikanal aga paremal küljel – õli liigub läbi mootori mööda lühikest ja sirget teed, määrides ka sidurit ja käigukasti; õli kogumaht on 1,35 liitrit.

 

Tähelepanu on pälvinud ka jõuülekanne. Suurema vastupidavuse ning kergema hoovatunnetuse jaoks on sidurile lisatud täiendav – üheksas – ketas, mis jaotab hõõrdematerjalile rakenduvat koormust. Lisaks aitavad täiendav hõõrdvedru amordipesas, optimeeritud määrimine, hõõrdematerjalid ja esmane ülekandearv – pluss jäigem sidurirumm – kaasa paremale jõudlusele ja 21% suuremale vastupidavusele. Sidurihoova töökoormust on vähendatud 4% võrra.

 

Uuendatud sidurile langeva suurema koormusega toimetulekuks ja ajami optimeerimiseks kõigi kiiruste juures on käigukasti sisedisaini muudetud, et suurendada vastupidavust ilma kaalu lisamata. Ka ülekandearve on kohandatud: 1. on pikem, 2. veidi lühem, 3. pikem ja 4./5. lühem.

 

Uus käiguvahetus ajam kasutab 2. käigult 3. käigule vahetamiseks ühte (mitte kahte) käiguvahetusharki, millel on kolme juhtsoone asemel kaks, ning vahevõlli suurem jäikus vähendab hõõrdumist. Seetõttu on käiguvahetustunnetus kahe olulise käigu vahel palju parem ja käiguvahetustrummel on samuti 17% kergem. Käigu asendi andur võimaldab kasutada kolme erinevat spetsiifilist süütekaarti: eraldi 1 ja 2 käigu tarbeks; eraldi  3 ja 4 käigu tarbeks ning eraldi 5 käigu tarbeks.

 

3.3 Elektroonika

 

  • HRC Launch Control pakub kolme stardivõimalust
  • Mootorirežiimi valikunupul (EMSB) on kolm kaarti võimsusnäitajate kohaldamiseks

 

HRC Launch Control annab igale sõitjale parima võimaluse jõuliseks startimiseks ja sel on kolm režiimi, mille vahel valida:

 

  1. tase – 8250 p/min, mudased olud / algaja;
  2. tase – 8500 p/min, kuivad olud / tavasõitja;
  3. tase – 9500 p/min, kuivad olud / ekspert.

 

HRC Launch Controli on lihtne aktiveerida: sisselülitamiseks tõmmake sidurihoob sisse ja vajutage paremal olevat Start-nuppu. LED-tuli vilgub ühe korra 1. taseme valimise korral. Vajutage uuesti Start-nuppu, 0,5 sekundit või kauem, ning LED vilgub kaks korda 2. taseme korral. Korrake seda tegevust ja LED vilgub kolm korda, andes märku, et valitud on 3. tase.

 

Mootorirežiimi valikunupp (EMSB) muudab mootori näitajaid ja saadaval on kolm kaarti, mis vastavad sõiduoludele või sõitja eelistusele: 1. režiim (tavaline), 2. režiim (sujuv) ja 3. režiim (jõuline). Ka LED näitab valitud režiimi.

 

Sõitja juhtseadised ja näidikud – mootori seiskamisnupp, EFI hoiatus, EMSB režiimi nupp ja LED-märgutuli – asuvad kõik vasakpoolsel juhtraual.

 

 

  1. Tehnilised andmed

 

 

MOOTOR
Tüüp Vedelikjahutusega neljataktiline ühesilindriline DOHC
Töömaht 249,4 cm3
Silindri läbimõõt ja kolvi käik 79 mm × 50,9 mm
Surveaste 13,9 : 1
Õlimaht 1,35 l
KÜTUSESÜSTEEM
Karburatsioon Kütuse sissepritse
Kütusepaagi maht 6,3 liitrit
ELEKTRISÜSTEEM
Käivitus Elektriline
JÕUÜLEKANNE
Siduri tüüp Märg, mitmekettaline
Ülekande tüüp Pidevas hambumuses
Peaülekanne Kett
RAAM
Tüüp Alumiiniumist kaksiktoru
VEERMIK
Mõõtmed (P × L × K) 2177 × 827 × 1265 mm
Teljevahe 1477 mm
Järeljooksu nurk 27,32 kraadi
Järeljooks 115 mm
Istme kõrgus 961 mm
Kliirens 333 mm
Tühimass 104 kg
VEDRUSTUS
Ees 49 mm Showa (Hitachi Astemo, Ltd.) USD spiraalvedruga kahvel
Taga Showa (Hitachi Astemo, Ltd.) Honda Pro-Linkiga monoamortisaator
VELJED
Ees Alumiiniumkodarad
Taga Alumiiniumkodarad
Esirehv 80/100-21 PIRELLI MX32 MIDSOFT
Tagarehv 100/90-19 PIRELLI MX32 MIDSOFT
PIDURID
Ees 260 mm hüdrauliline laineketas
Taga 240 mm hüdrauliline laineketas

 

Kõik tehnilised andmed on hetkel kehtivad ja neid võidakse ette teatamata muuta.

Pange tähele, et esitatud väärtused on mootorrataste ülemaailmselt ühtlustatud katsetsükliga (WMTC) ettenähtud Honda standardkatsetingimustes saadud tulemused. Katsed tehti veojõustendil sõiduki põhiversiooniga ainult ühe sõitjaga ja ilma täiendava lisavarustuseta. Tegelik kütusekulu võib varieeruda olenevalt teie sõidumaneerist, sõiduki hooldusest, ilmastiku- ja teeoludest, rehvirõhust, paigaldatud lisavarustusest, pagasist, juhi ja kaassõitja kaalust ning muudest teguritest.

Parimat:

Honda Center

Facebook

Tere,

 

Hetkel on meie Facebook’i leht mitte-aktviine.

Tegeleme probleemiga ja üritame peagi taas olla Teile nähtav ka läbi Facebook’i!

 

Honda Center Eesti tiim

Informatsioon 11.03-11.04 vahemikus

Sõbrad!
Meie müügisalong on 11.03-11.04 suletud!
Varuosade tellimine on aga jätkuvalt võimalik, helistades +372 5697 7978 või kirjutades info@hondacenter.ee. Kauba tarnime teieni Smartpost’i ja DPD vahendusel. Kohapeal on võimalik kaup kätte saada kontaktivabalt õues.
Teenindus on aga avatud tavapärastel aegadel. Töid võtame vastu ja väljastame maksimaalselt kahele inimesele korraga ning ka sel juhul tuleb meeles pidada, et tegevus toimub kontaktivabalt ning eelbroneeringu alusel.
Kui on soov uue mootorrattaga tutvuda, palume ühendust võtta meile helistades, leiame lahenduse!
Püsime terved,
Teie Honda Center Eesti meeskond.

Ajutised salongi lahtiolekuajad laupäeviti!

Austatud kliendid!

Uute piirangute valguses peame ka meie tegema enda salongis töökorralduse ning lahtiolekuaegade osas mõningased korrektuurid.

Ajutine graafik näeb ette, et oleme olukorras, kus peame märtsikuu laupäevadeks enda salongi uksed sulgema. Selleks, et hooaja alguses siiski olla ka nädalavahetusteti enda klientidele kättesaadavad avame eelbroneeringute süsteemi, selleks, et Teil oleks võimalik siiski jätkuvalt tuua enda mootorratas meie juurde hooldusesse või kätte saada enda ratas motohotellist. Teenindame korraga vaid ühte inimest, kontaktivabalt ja  eelbroneeringu alusel.

Täpsem info & broneerimine: info@hondacenter.ee